Team Antwerp Piranha’s ontwikkelde hun eigen granolaproductenlijn: Nati Food

Deel dit artikel op
Delen op whatsapp
Delen op facebook

Veel goeds bracht de coronapandemie helaas niet voor sportclubs. Maar er passeren wel regelmatig nieuwe initiatieven bij clubs die anders nooit het daglicht zien. Nadia Haddaoui lanceerde als lid samen met thaiboksclub Team Antwerp Piranha’s een granolaproductenlijn om de club een hart onder de riem te steken. Nadia vertelt ons haar verhaal.

Eigen product

“De inkomsten uit lidgelden waren hard gezakt, maar lidgelden verhogen was geen optie omdat we onze doelgroep kansarmen niet willen verliezen. Zij hebben het al zwaar genoeg. We wilden de leden blijven prikkelen en hen ondersteunen om op een gezonde manier de coronaperiode te doorstaan. Er werd samen met het bestuur gebrainstormd om op creatieve wijze de club een financiële boost te geven. We wilden met iets nieuw en creatief uit de hoek komen door iets passends voor de sportwereld te kiezen: iets fris, gezond en trendy. Zo kwamen we uiteindelijk bij een eigen ontwikkeld product: een granolaverkoop, met als productnaam Nati Foood. Nati betekent noot in het Hawaïaans, wat de basis is van onze granola.”

Hechte band

“Door de hechte band tussen het bestuur en de leden bij Team Antwerp Piranha’s ben je als lid sterk betrokken bij het clubleven, je hoort wat er leeft in de club. Dit maak dat de leden ook beseffen dat het bestuur zo hard hun best doet om de club ‘levend’ te houden in deze periode. Maar dit zorgt er ook voor dat de leden kunnen meedenken met de club. Zo ontstond het idee vanuit de club om een gezonde campagne te lanceren als steun. Ikzelf heb het concept mee uitgewerkt en dit in een creatieve en gezond jasje gestoken dankzij mijn ervaring en opleiding als marketeer en afslankingsconsulente. Echter had dit niet gerealiseerd kunnen worden zonder Team Antwerp Piranha’s.

Kosten drukken

“Om onze kosten te drukken, halen we onze ingrediënten bij groothandelaars. We keken naar de grote marktspelers en deden een steekproef bij een twintigtal mensen in de omgeving wat ze willen eten en hoeveel ze wilden betalen. Ons doel is niet om een grote marge te nemen op de verkoop. Op basis van onze bevindingen en met onze doelgroep in het achterhoofd zijn we tot dit geheel nieuw concept gekomen. Ondertussen hebben we ook een Instagrampagina opgericht voor Nati Foood.”

“We kregen al feedback dat de leden en sympathisanten het geweldig vinden. Ze vinden het superlekker en merken dat de producten van goede kwaliteit zijn. Verandering van spijs doet eten denk ik want ze vinden het fijn om de club te steunen met de aanschaf van deze gezonde en nieuwe producten. Mensen kopen de producten omdat ze deze écht willen en niet omdat ze bijna moreel verplicht worden de club te steunen zoals bij de standaard vlaaienverkopen in vele clubs.”

Tip voor clubs

Zonder coronapandemie zou de club dit initiatief niet genomen hebben. Durf afwijken van bestaande zaken, durf te vernieuwen en experimenteren. Ook als de pandemie gedaan is binnenkort. Zo blijf je nieuwe mensen bereiken.

 

Als je als club investeert in je leden en inzet op een sterke ledenbinding en waardering, zal je hiervan de vruchten plukken. Ze zijn sneller geneigd een wederdienst te doen en je uit de nood te helpen waar mogelijk. In je leden investeren is dus hetzelfde als in je club investeren.

Het 'standaard' aanbod heb je met massa's. Het verschil zijn wij!"